Referat från årsmötet 27 februari 2014

Reumatikerföreningen Kungälv

Den 27 februari hade Reumatikerföreningen Kungälv sitt årsmöte på Kvarnkullen. Efter parentation öppnade Zenita Sjöholm mötet och hälsade alla välkomna till kvällens förhandlingar. Åke Karlsson från Partille valdes till årsmötesordförande och Beryl Svanberg till sekreterare. Föreningens styrelse för 2014 ser ut som följer: Zenita Sjöholm valdes till ordförande för föreningen och Rosa Gardtman till kassör. Övriga ledamöter som valdes var Evamariya Arnesson, Margareta Aaröe, Leif Linderholm och Cissi Jonsson. Lisbeth och Olle Björnström omvaldes som revisorer och Börje Hällström som revisorsersättare. Även sju diagnosombud valdes: Kristina Kullin för artrit, Evamariya Arnesson och Laila Jansson för artros, Solveig Lundgren för SLE-Sjögren, Margareta Carlsson och Zenita Sjöholm för fibromyalgi, samt Beryl Svanberg för AS. Till pressansvarig valdes Evamariya Arnesson och till ansvarig för hemsidan valdes Ingela Syrén. Till den nog så viktiga kaffekommittén valdes Laila Jansson och Mona Ivarsson, med Malin Dahl som ersättare.

Avgående kassör Karin Unger samt lotteriansvariga Margareta Carlsson och Ingela Lunneblad avtackades för ett fantastiskt arbete för föreningen. Även Åke Karlsson och Beryl Svanberg tackades för sina insatser denna kväll. Zenita Sjöholm avslutade mötet med att informera om Vårresan som går av stapeln den 21 maj, och om glasfusingcirkeln som startar den 18 mars. Man kunde också teckna sig för en tennsmyckescirkel. Därefter serverades kaffe och en jättegod räkmacka på mörkt saftigt bröd och cocosbollar innan det var dags för den nyvalda styrelsen att dra sig tillbaka för konstituering.

Evamariya Arnesson