Referat från vår jubiléumsfest 19 oktober på Nordiska Folkhögskolan

Reumatikerföreningens jubilém

Reumatikerföreningen Kungälv firade sitt 35-årsjubiléum den 19 oktober på Nordiska Folkhögskolan. Man började med mingel och lite bubbelvatten, därefter bjöd föreningens ordförande Zenita Sjöholm till bords. En tvårätters middag serverades bestående av Toast Skagen som förrätt och kalkonstek med kulpotatis och gräddsås som huvudrätt. Efter maten överräckte Reumatikerförbundets representant Kurt Jörgensen en gåva till föreningen. Även andra inbjudna gäster från reumatikerföreningarna i Reumatikerdistriktet Bohuslän medförde fina gåvor vilka tacksamt togs emot.
Evamariya Arnesson höll ett tal där hon blickade tillbaka på de 35 år som gått sedan föreningen startades 1978, och belyste vad som var viktigt då och som faktiskt fortfarande gäller; bl a att ett av föreningens syften är att vara ett forum för Kungälvs reumatiker. Det bjöds också på underhållning av Benny Jannerbrink band som spelade många fina låtar från förr och ett par nyskrivna låtar med fyndiga texter. Kaffe och tårta serverades som sig bör och därefter var det dags för lottdragning. Massor av fantastiska priser skänkta av Kungälvs företagare vanns av lyckliga vinnare.
Föreningen tackar alla, ingen nämnd och därmed ingen glömd, som på olika sätt bidrog till att göra jubiléet till en riktig festkväll!
Evamariya Arnesson