Måndadsträff 24 augusti 2011

Vi hade Poängpromenad samt Osteopat berättade om hur vi kan motverka osteoporos

Referat från poägpromenaden

Reumatikerföreningen Kungälv
Höstens aktiviteter startade den 24/8 med en poängpromenad runt Kvarnkullen. Ett 20-tal personer deltog. Efter promenaden serverades det kaffe och bulle inne i Kvarnkullens lilla sal där det stod dukat med vackra blommor i små vaser på borden. Ordförande Kristina Kullin informerade om höstens program, utbildningar och annat smått och gott som rör oss medlemmar. Solveig Lundgren och Laila Jansson presenterade sig och berättade om sina uppgifter som föreningsaktiva. Därefter talade Ylva Mattsson om osteopati och hur den kan hjälpa oss att må bättre. En osteopat har en helhetssyn på människan och utgår ifrån att kroppen kan läka sig själv. Men ibland behöver kroppen lite hjälp på traven och då kan en osteopat vara behjälplig med olika behandlingsformer. Efter det intressanta föredraget blev det lottdragning av Margareta Carlsson. Som vanligt hittade fina priser nya ägare. Sedan var det dags för genomgång av poängpromenadens nio frågor. Laila Jansson vann första pris med sju rätt, andra pris vanns av Zenita Sjöholm med sex rätt och efter utslagsfråga vann Beryl Svanberg tredje pris med fem rätt. Styrelsen riktar ett särskilt tack till Laila Jansson som ordnat så fint med fikat. Vi ser också fram emot nästa månadsträff den 28/9 då biblioteket och en författare medverkar. Väl mött då!

Evamariya Arnesson